Máme za sebou jednu z největších světových akcí, která je nejen výjimečnou sportovní událostí, ale také přehlídkou skvostů kreativity v televizní, ale i digitální komunikaci. Řeč je o finálovém zápase NFL, tzv. Super Bowlu.

Dle údajů agentury Reuters se do každoroční Super Bowlové služby Facebooku zapojilo téměř 65 000 000 uživatelů a při závěrečném zvratu v zápase, do diskuse přispělo pomocí komentářů, liků, či sdílení až 676 000 uživatelů za minutu (na Facebooku tak vznikla nová metrika „people per minute“). Na Twitteru zaznamenali 28, 4 milionů tweetů souvisejících s utkáním. Tohle už je diskuse, do které stojí za to vstoupit.

Tyhle čísla nám opět potvrzují, jak důležité je obsah na sociálních sítích plánovat. Pokud totiž včas sestavujete publikační plán, můžete si snadno připravit několik scénářů k událostem, které již tradičně přitahují pozornost. Tímto scénářem nemyslím jen vypuštění obrázku s vlajkou a textem: „Přejeme našim hokejistům hodně štěstí proti Švédsku / Rusku / doplňte cokoliv…“, ale cílených akcí, které vzbudí dostatečný zájem na to, aby část pozornosti přesunuly vašim směrem.

Pokud si vyberete sportovní, kulturní či ostře sledovaný politický přenos, snažte se pro své fanoušky a followery připravit něco zajímavého. Ať už s nimi budete fandit či glosovat dění, nebo se stanete třeba mecenášem, který ocení snahu, vše by mělo vycházet z vaší dlouhodobé strategie.

Znovu zde ovšem platí, že sociální média nikdy nespí, proto by při takovýchto událostech měl být váš tým v maximální pohotovosti a pružně reagovat na aktuální vývoj. Abyste mohli svým social media heroes, ninjům nebo jiné havěti dát co možná největší prostor pro vlastní kreativitu (zapomeňte na klasické firemní kolečko se schvalováním postů, na to zde opravdu není čas), je dobré celou komunikaci naplánovat, stanovit si hranice a pravidla. V praxi to vypadá tak, že se nejdříve udělá analýza hashtagů spojených s takovouto událostí a následně se připraví několik hypotetických scénářů, které potom (i v případě, že se nepostupuje striktně podle nich) slouží jako opěrné body pro úpravy vašich sdělení tak, aby byla zachována core message, kterou chcete komunikovat.

Nezapomínejte ovšem, že vaše pravidla by neměla být příliš striktní, protože tato ohromná masa diskutujících je nejen potenciálním publikem, ale zároveň také konkurencí v obsahu. Korektní, pouze lehce vtipný a všechny hranice respektující post, tak může velmi snadno zapadnout bez jakékoliv odezvy, proto vybírejte události opatrně a hlavně – komunikujte jako lidi. 😉

Štítky: Facebook Twitter