1. ledna 2023 jsem od Honzy Vašíka převzal vedení agentury. Tohle je můj příběh a moje vize pro Fairy.
Do agentury jsem přišel přesně před 8 lety, 1. ledna 2015, jako new business developer. Fairy se tehdy rozhodlo vyrůst z malých zakázek a můj úkol byl získat větší projekty u silných brandů. Náš tým sestával z Honzy Vašíka, kreativního ředitele Marka Nieslanika a mě. A význam sociálních sítí, na kterých jsme chtěli šít strategie a obsah, prudce rostl, takže jsem to viděl pozitivně. Tak pozitivně, že jsem si neřekl o žádný fix, ale chtěl jsem jen provizi ze získaných zakázek. Byla to nejlepší investice mého života. Ne snad proto, že bych díky tomu tehdy vydělal nějaké peníze – první výplata přišla až v červnu a vydělal jsem si 14 685 Kč. Ale firma postupně rostla, získali jsme první větší klienty – Teekanne a Unilever – a já jsem se díky svému nasazení dostal do pozice, kdy jsem si mohl říct o podíl v agentuře. Od 1. března 2018 jsme se s Honzou a Markem stali rovnými podílníky a spolumajiteli Fairy Tailors.
Říká se, že nejlepší počet majitelů firmy je lichý a menší než tři, ale nám to spolu vždycky dobře fungovalo a funguje nám to dodnes. Myslím, že to je proto, že si vzájemně nemluvíme do práce a o společných věcech rozhodujeme konsenzem. Na začátku jsme věci hodně dělali spolu – společně jsme chodili za klienty, společně jsme tvořili obsah. Později se začal každý z nás věnovat své oblasti: Marek z pozice kreativního ředitele zodpovídá za strategické a kreativní výstupy, Honza ladí interní procesy a já jsem v první linii – reprezentuju agenturu navenek, vystupuju v médiích a vedu obchodní jednání. Přirozeně jsem se tak dostal do aktivní role managing directora. Nebyl to souboj, ale společná volba nás tří.
A jasně, že tomu předcházela pořádná diskuse o vizích pro Fairy. Rok 2022 totiž byl hodně náročný. Povedla se nám sice řada důležitých věcí, ale taky jsme ztratili největšího klienta, strávili jsme 1 300 hodin v tendrech a 15% inflace nám řádně srazila marži na většině projektů. Nastal čas zastavit se, nastavit jasnou strategii a šlápnout do toho jako nikdy předtím.
Fairy Tailors je boutique agentura. Chceme být menší krejčovská dílna, která však šije šaty i pro anglického krále. Děláme poctivé reklamní řemeslo, dáváme klientům nejvyšší přidanou hodnotu a ten nejlepší servis. A takoví zůstaneme, i když vyrosteme.
Máme výraznou firemní kulturu. Svoboda a odpovědnost jsou naše nejvyšší hodnoty, nepracujeme od 9 do 5, nepočítáme dny dovolené. Nespotřebováváme lidi. Jsme upřímní k sobě i ke klientům a říkáme tomu no-bullshit policy. Ale taky musíme pracovat lépe, tvrději a s větším nasazením než ostatní, protože jedině tak budeme lepší než ostatní. Najít v tom rovnováhu je jedna z největších výzev, kterou před sebou máme.
Lidi jsou nejdůležitější. Všichni tvoříme duši a srdce Fairy Tailors. Unikátní kombinace schopností, které máme jako celek, nám umožňuje dělat unikátní kreativu. Agentura je tak dobrá, jak dobrý je každý z nás. Proto se musíme neustále vzdělávat a systematicky doplňovat tým o osobnosti, které nás posunou zase o kus dál. Naši lidi jsou naše největší konkurenční výhoda.
A nejen kolegové, ale i klienti musí perfektně zapadnout do naší firemní kultury. Chceme pracovat pro klienty, kteří vyznávají stejné hodnoty jako my, protože jen v tom případě to mezi námi může fungovat. Jsme tady jak pro velké světové značky, kterým umíme nabídnout vysoké nasazení, tailor-made služby a svěží pohled na věc, tak pro české rodinné firmy, které od nás dostanou perfektní marketingový servis.
My totiž nehledáme zkratky. Děláme poctivé reklamní řemeslo a věříme, že se to vyplatí.