Zvažujete, jestli využít pro své kampaně na Facebooku nebo Instagramu reklamní účel Brand Awareness? Postavili jsme proti sobě na Facebooku mladého štírka Brand Awareness a starého mazáka Page Post Engagement. Kdo z testu vyšel jako vítěz?

 

KDO JE KDO?

Brand Awareness je nejnovější reklamní účel Facebooku, jehož cílem je zobrazit reklamu těm uživatelům, u kterých je pravděpodobné, že budou věnovat reklamě pozornost. Tento reklamní účel byl inzerentům uvolňován postupně od listopadu minulého roku, od poloviny července je přístupný všem. Ruku v ruce s nástupem Brand Awareness představil Facebook novou metriku Estimated Ad Recall Lift, která uvádí, kolik uživatelů si pravděpodobně reklamu vybaví, pokud byste se jich zeptali v rozmezí dvou dnů od zhlédnutí reklamy. Tato metrika je pouze odhadem, avšak podložená kvalitními daty. Facebook při stanovení metriky vychází z pozornosti věnované dané kampani, dosahu kampaně a historických dat z více jak 300 globálních studií. Více o Brand Awareness a Estimated Ad Recall Lift najdete v tomto PDF souboru FB Guide Brand Awareness.

Page Post Engagement je reklamní účel, jehož cílem je zobrazit reklamu těm uživatelům, u kterých je pravděpodobné, že provedou interakci – klik, like, komentář, sdílení.

 

JAK JSME A/B TESTOVALI

Na stejných cílových skupinách se stejným rozpočtem jsme otestovali reklamní účely Brand Awareness a Page Post Engagement. U Brand Awareness jsme na úrovni Ad Setu optimalizovali na Brand Awareness (od poloviny července je také možné optimalizovat na Reach), u Page Post Engagement jsme optimalizovali na Post Engagement.

 

VÝSLEDEK:

  • Reach o 105 % větší u Brand Awareness
  • CPM o 117 % nižší u Brand Awareness
  • Post Engagement o 142 % větší u Page Post Engagement
  • Page Likes o 196 % větší u Page Post Engagement
  • Estimated Ad Recall Lift o 129 % větší u Brand Awareness
  • Procento Estimated Ad Recall Lift se liší pouze o 1,3 %
  • Cost per Estimated Ad Recall Lift je o 127 % nižší u Brand Awareness

Zajímavostí je, že Estimated Ad Recall Lift byl v průměru o 2 % vyšší v cílové skupině žen 18 – 35 let, než u žen 36 – 55 let.

Výsledky Teekanne FB Ads A/B testu | Fairy Tailors

Výsledky Teekanne FB Ads A/B testu | Fairy Tailors

 

KDO JE TADY VÍTĚZ?

Vivat Brand Awareness, mohli bychom zvolat, ale není to tak jednoznačné. Pokud je cílem kampaně zvyšování povědomí o značce (a důvěřujeme odhadované metrice Facebooku), pak je pro nás vhodný Brand Awareness. Reklamu dostane k více uživatelům a může fungovat skvěle obzvlášť v kampani ve spojení s dalšími ATL kanály. Pokud však chceme pracovat s fanouškovskou základnou na Facebooku, případně jí rozšiřovat, je vhodnější zvolit Page Post Engagement. Samozřejmě je důležité pro každý reklamní účel zvolit vhodnou kreativu. V případě Brand Awareness bychom určitě neměli zapomínat na logo, claim, anebo další snadno rozpoznatelné atributy značky.

A jaké máte vy zkušenosti s Brand Awareness? Podělte se s námi v komentářích.

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Štítky: Z naší dílny