Workshop

NPÚ A BRAND MANAGEMENT
JEJICH 103 ZNAČEK

JAK JSME NAUČILI ČESKÉ KASTELÁNY ŠÍT KOMUNIKACI JEJICH PAMÁTEK

VÝCHOZÍ SITUACE

Národní památkový ústav má ve správě 103 památkových objektů, které představují 103 originálních značek. Každou značku (památkový objekt) má na starosti kastelán či kastelánka, kteří jsou jak správci objektu, tak i jeho markeťáky. Oblastí marketingové komunikace byli však mnozí z nich nepolíbení, a to jsme se my rozhodli změnit. 40 % památek NPÚ v té době nekomunikovalo na žádné sociální síti.

CÍLE

Vzbudit zájem kastelánů o marketingovou komunikaci a udělat z jejich památek funkční značky

Naučit je, jak tvořit autentický a funkční obsah

Zvýšit zisk a přivést nové návštěvníky do jednotlivých objektů

Ukázat kastelánům a kastelánkám, jak mohou navzájem spolupracovat a pomoci si

Inspirovat k testování nových věcí a přístupů

Využít v komunikaci síť, kterou více než stovka památek společně tvoří

Ale ze všeho nejdřív jsme museli dostat všechny památky na Facebook

ŘEŠENÍ

Otázka byla, jak na to? Společně s NPÚ jsme připravili sérii workshopů, které měly kastelány a kastelánky naučit, jak správně využívat sociální sítě jejich památek. Provedli jsme je proto základy marketingové komunikace i řízení značky.

WORKSHOPY ŠITÉ NA MÍRU

Aby byly workshopy co nejpřínosnější, snažili jsme se je vždy ušít na míru konkrétním památkám. Prošli jsme si kompletní komunikaci všech přítomných památek na jejich sociálních sítích a workshopy jsme následně postavili na specifických příkladech z praxe. A jelikož se každého workshopu zúčastnili zástupci 10 až 20 památek, materiálů, které jsme mohli společně s kastelány rozebírat, byl vždy dostatek.

ROZHODIT SÍTĚ

Nechtěli jsme však na jednotlivé památky koukat jako na samostatné jednotky, proto jsme podpořili kastelány ke vzájemné spolupráci a k využití sítě, kterou všichni dohromady tvoří. Kasteláni se tak v období lockdownu, kdy byly hrady a zámky nepřístupné, zapojili do společné výzvy. Tu odstartoval správce zámku Slatiňany, který natočil videoprohlídku zajímavých míst zámku a na závěr vyzval ke stejnému videu kolegu ze zámku Hrádek u Nechanic. Do výzvy se postupně zapojila spousta dalších památek a vznikl tak unikátní a kvalitní obsah.

VÝSLEDKY

Na začátku 40 % památek nevyužívalo žádné sociální sítě.

Dnes je 100 % památek NPÚ na Facebooku a Instagramu.

Kasteláni a kastelánky se naučili sledovat relevantní metriky úspěchu a přizpůsobovat tomu svou strategii.

Probudili jsme v kastelánech marketéry, kteří již ví, jak nad sítěmi přemýšlet a jak využít jejich specifika.

SLOVO KLIENTA

První workshop s Fairy Tailors proběhl v roce 2020. V té době mělo z 25 památkových objektů na území Moravy a Slezska ve správě NPU aktivní FB stránku pouze 85 % z nich. Kluci z Fairy Tailors byli skvěle připraveni, měli důsledně zmapovanou komunikaci památek, dokázali pohotově komentovat zdařilé či méně zdařilé příspěvky, vylepšili naši práci s obsahem, dokázali nás nadchnout a ukázali nám, že být tvůrcem komunikace památkového objektu nemusí být jen práce, ale i zábava.

V roce 2021 proběhl náš v pořadí druhý workshop, na jehož startu již mělo 100 % památek Moravy a Slezska svoji FB stránku aktivní. Školení bylo zaměřeno nejen FB komunikaci, ale nově také i na Instagram (v té době aktivní profil na IG mělo 59% památek). Druhé školení pro nás bylo opět inspirující, plné novinek a fíglů, které naši práci zase posunuly o velký kus kupředu.

Mgr. Dagmar Šnajdarová
tiskový referát, PR
NÁRODNÍ PAMÁTKOVÝ ÚSTAV
ÚZEMNÍ PAMÁTKOVÁ SPRÁVA V KROMĚŘÍŽI

MRKNĚTE I NA DALŠÍ KAMPANĚ

SAZKA HRY

Case study

PROHLÉDNOUT

LEGEND 68

Kampaň

PROHLÉDNOUT

Volejte řediteli