Case study

Content (jako) od Porsche

Jak šijeme obsah na Instagram a Facebook českého Porsche
TLDR

Naše práce pro Porsche baví komunitu fanoušků a zároveň prokazatelně prodává auta. Stojíme za strategií, kreativou i Lead Generation kampaněmi. Klíčem je naše perfektní znalost značky Porsche a klientova odvaha zkoušet nové věci.

Výchozí situace

Poté, co jsme pro Porsche vystřihli printovou a online kampaň DNA vítězů, následovala příležitost dostat značku na české sociální sítě.

Socials byly platforma, kterou Porsche nutně potřebovalo do komunikačního mixu. Značka zrovna přestala vyrábět dieselové motory a chystalo se uvedení modelu Taycan, prvního plně elektrického Porsche. V čase radikálních změn a inovací tak byly sociální sítě ideálním místem, kde se Porsche může propojit s komunitou a ukázat, že i když jeho budoucí auta bude pohánět elektřina, hodnoty značky se nemění.

Cíle

Budovat komunitu

Komunikovat hodnoty a atributy značky

Naplnit odlišné role importéra a dealera

Transformovat značku do doby elektrické

Edukovat, informovat, pobavit

Řešení

Tone of Voice

Krásné fotky a Reels

Zapojení komunity

Lead Generation

Fotky

Zakládáme si na krásných fotkách skladových aut z dealerství. Všechny modely známe do detailu, a proto dobře víme, na které prvky se při focení zaměřit a co budeme chtít komunitě ukázat. Pokud to jen trošku jde, propojujeme Porsche s českým prostředím a fotíme auta také v české krajině.

Reels

Využíváme formáty, které aktuálně frčí. Ukazujeme skladová auta i eventy na krátkém dynamickém videu, napojujeme se na trendy a využíváme algoritmus Instagramu, který Reels podporuje.

Přehrát video
Přehrát video

Zapojení komunity

Názor Porsche fans a drivers nás zajímá. Proto se jich ptáme, necháváme je hlasovat a připravujeme jim soutěže. Že to dělá každý? My to děláme poctivě. Náš mindset: Vždy jsme on brand, nestojíme o laciná „To se mi líbí“ a profesionální soutěžící. Našim cílem je spojit komunitu a prohloubit její vztah se značkou Porsche. A jdeme na to třeba takhle:

Nejlepší Porsche všech dob

Rozhodli jsme se, že zjistíme, které Porsche považují fanoušci značky za to nejlepší, které kdy bylo vyrobeno. Nominovali jsme 64 legendárních aut a nechali je hlasovat. Pro fanoušky je to zábava a příležitost bavit se spolu v komentářích o tom, co mají rádi. Pro nás je to možnost ukázat důležité atributy značky Porsche: technologické průkopnictví, historický odkaz a spojení s motorsportem.

Fanoušci na Porsche Road Tour

Cool značka musí dělat cool věci. A co je více cool, než když někoho z Insta followers posadíme za volant Porsche a vezmeme ho na celodenní road trip? Abychom zajistili nově otevřenému importérskému IG účtu @porsche_cesko pořádný Turbo launch, požádali jsme Petra Máru, aby v rámci své spolupráce s Porsche vyzval své fanoušky k účasti v naší soutěži. Do 24 hodin jsme tak získali nejen prvních 1 000 soutěžících, ale zároveň prvních 1 000 relevantních followers.

Přehrát video
Přehrát video

Lead generation

Dokázali jsme, že čeští zákazníci jsou připraveni kupovat Porsche přes sociální sítě. S novými technologiemi se dramaticky mění způsob, jak prodávat auta, a Porsche ve spolupráci s Fairy Tailors inovuje i v této oblasti. Formát Lead Generation umožňuje zákazníkům přímo v prostředí dané sociální sítě – pro Porsche využíváme Facebook, Instagram a LinkedIn – odeslat poptávku po skladovém autě. Proč je to chytré? Přinejmenším ze dvou důvodů:

1.

Je to velmi pohodlné pro zákazníka. Neopouští sociální síť, ve formuláři má předvyplněné osobní údaje. Pohodlí podstatně zvyšuje pravděpodobnost, že zákazník formulář odešle.

2.

Můžeme chytře cílit. Osvědčila se nám Lookalike Audiences, tedy publika vytvořená z databáze klienta. Ve zkratce: Facebook, Instagram a LinkedIn vytvořili ze svých uživatelů publika, která jsou velmi podobná stávajícím klientům Porsche. Toto cílení je výrazně přesnější než cílení podle zájmů.

Funguje to? To si pište. Mrkněte na výsledky.

Výsledky

50 kvalifikovaných leadů týdně a méně než 60 Kč za získaný lead

2 miliony impresí měsíčně na našich třech Porsche účtech

1 000 kvalitních followers za 24 hodin od spuštění IG @porsche_cesko

Přes 80 stories měsíčně na IG @porschecentrumpraha

Každý měsíc několik FB postů s mírou zaujetí vysoko přes 10 %

Průměrně přes 250 interakcí pod každým FB příspěvkem

 

… a stovky kilometrů za volantem Porsche.
Je to těžká práce, ale někdo to dělat musí.

Tým

Idea, copy, community management:

Víťa Toř, Lenka Šubová, Ondřej Tyleček

Foto a video:

Patrik Hácha, Víťa Toř

Ads management:

Jaro Telenský, Tomáš Bušek, Marek Steininger

Líbí se vám naše práce?

Tak pojďme začít nový příběh společně.

Další Case studies